Conversations and Specters is a multi-channel sound and video artwork. It is part I of Ann Burke Daly's Madrid Trilogy Ghost Transmissions. Image CM, Madrid, April. Installation Maquette.   ···  
Conversations and Specters is a multi-channel sound and video artwork. It is part I of Ann Burke Daly's Madrid Trilogy Ghost Transmissions. Image CM, Madrid, April, Detail No.1.   ···  
Conversations and Specters is a multi-channel sound and video artwork. It is part I of Ann Burke Daly's Madrid Trilogy Ghost Transmissions. Image DM, Madrid, April. Installation Maquette.   ···  

CONVERSATIONS AND SPECTERS

Conversations and Specters is Part I of Daly's Madrid Trilogy GHOST TRANSMISSIONS. Installation work of found furniture, video images projected in pairs around the exhibition space, and sound severed from video. Project dates: 2015–19. Paired video and sound sample viewable here.

Comprised of conversational excerpts as video, sound, and photographs, the project investigates the experience of youth during “the Transition”, between the death of the dictator Franco to Democracy and the era of Movida Madrileña, the Urban Youth Culture of the early 1980s, sometimes called Madrid Punk. Memory, transcription, and editing are all constituted as acts of translation. The position of 'cultural outsider' as interlocutor foregrounds ways in which translation is troubled.

Conversations and Specters asks whether a cultural haunting has taken place.


ESPAÑOL:

Proyecto

Conversationes y Espectros (ES)

Un proyecto interdisciplinario de instalación de video y sonido y installaciónes fotographicos, 2014-16. A través de fragmentos de conversación, video, sonido, escritura, transcripciones y fotos, este proyecto investigará la experiencia de la juventud durante la “transición”, entre la muerte de Franco hasta la democracia (1975-1978), y luego la “movida” española. El proyecto explorará los acuerdos políticos de la “transición,” el llamado “pacto de olvido,” un olvido tanto político como cultural, y sus efectos duraderos entre los ciudadanos quienes tácitamente cumplían con un acuerdo intergeneracional para evitar cuestiones sobre la violencia de la Guerra Civil y la erosión de los derechos civiles durante la dictadura.

La posición del forastero o “outsider” como interlocutor pondrá en primer plano varios niveles en los cuales la traducción se problematiza, incluso a través de la función de la memoria en si misma. La perdida, la melancolía, y la traducción se conciben como fuerzas generativas y productivas, y junto con el funcionamiento de la memoria, como exigencias políticas.


LOGISTICA:
El formato de la conversación: participantes me enseñarán, como interlocutora, un grupo de fotos, y otros objetos guardados de la época de Franco, la Transición y la Movida, para comentar. Estos objetos son abarcados como “evidencia,” para interpretar, o cuestionar, a través de discusión. Cada participante hablará su lengua nativa (español, o inglés), así todos estarán conscientes del proceso de traducción continuamente ocurriendo. Las limitaciones de fluencia entre las lenguas provocará interrupciones al flujo del diálogo, y requieren que cada participante busque superarlas a través de mas información descriptiva, intentar hablar la lengua del otro, o el uso de traductores de web a pesar de susdeficiencias. Las interrupciones serán retenidas en el montaje. Los objetos y fotos no son abarcados con la idea de que la memoria pueda ser provocada, sino como algo para cuestionar, descodificar o traducir. La memoria, transcripción, y montaje son constituidos como actos de traducción.


IMÁGENES:
El video no muestra caras y se filma en las casas o estudios del participante. Las imágenes son en gran parte de manos y efímeros como libros y otros documentos. No se muestra la cara de nadie, para proteger su identidad.

El Proyecto Conversationes y Espectros ha recibido apoyo financiero y / o en especie de (ES): Conversations and Specters has received financial and/or in-Kind support from (EN):

• unFramed at Vassar; and Susan Stein Shiva Theater (Video and Sound Installation, Vassar College, 2016)

• MASS MoCA (Artist’s Residency, Studios at MASS MoCA, 2016)

• Creative Capital (On Our Radar, 2016)

• Puffin Foundation (production grant, 2016)

• Creative Capital and LMCC NYC (Fellow, Artist’s Summer Institute, 2015)

• American Academy in Rome (Visiting Artist, 2015)

• Creative Capital (On Our Radar, 2015)


Conversations and Specters is a multi-channel sound and video artwork. It is part I of Ann Burke Daly's Madrid Trilogy Ghost Transmissions. Image BX, Madrid, April. Installation Maquette.   ···  
Interdisciplinary Art Project: Multi-panel photo installation with sound
Interdisciplinary Art Project: Multi-panel photo installation with sound
Interdisciplinary Art Project: Multi-panel photo installation with sound
Ann Daly, Madrid, April 2015, location work: Conversations and Specters Project. Conversation with "P" June, 2015, Rome. Real Academia Bellas Artes de España, Roma. Contemporary Art, Video and Sound Installation and Photograp
Interdisciplinary Art Project: video and sound installation, and Multi-panel photo installation with sound
Interdisciplinary Art Project: video and sound installation, and Multi-panel photo installation with sound
  ···  
Using Format